După ce a provocat un HAOS pe DN1, Firea îi „liniștește” pe șoferi: A fost un test

Publicat: 22/05/2017, 14:58
Actualizat: 07/06/2018, 07:34

Coloana de mașini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde a fost instituită, de luni, o bandă de circulație unică pentru autobuze. Astfel, numărul benzilor destinate traficului rutier s-a limitat la două.

„Se circulă cu fluență, dar faptul că s-a trecut de la trei benzi la două și fluxul foarte mare de mașini au dus la aglomerare în zonă. Avem echipaje atât la Academia de Poliție, cât și la Pasajul Băneasa și la Fântâna Miorița, care fac tot posibilul pentru a fluidiza traficul”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Brigăzii Rutiere a Capitalei.

La intrarea pe banda unică a RATB, doi polițiști locali dirijau traficul și nu permiteau șoferilor să pătrundă în zona delimitată. Din această cauză, și conducătorii auto care veneau de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea au fost nevoiți să stea zeci de minute în coloană, pentru a intra apoi pe șoseaua București-Ploiești.

„De aproape 60 de minute stau în coloană. Niciodată nu am mai întâlnit așa ceva, nu se poate să stai în halul ăsta!”, a declarat nervos unul dintre șoferi.

„Am mai prins aglomerație aici, dar ca acum niciodată. Stau de peste 40 de minute. Și înainte se stătea, dar nu mai mult de 10 minute, cel mult”, a declarat un alt tânăr conducător auto.

„Vin de la Ploiești, iar de la ora 08:35, de la ieșirea din Săftica (DN 1, județul Ilfov – n.r.), stau în coloană. S-a mers bară la bară până aici, în Băneasa. Am făcut aproape două ore pe un drum care îl fac în mod obișnuit în 40-50 de minute. Când au făcut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea în București, nu s-au gandit că majoritatea venim din afară? Eu cum aș putea să circul cu RATB-ul, dacă vin din Ploiești? Unde să las mașina, de unde să iau autobuzul?”, a declarat o tânără care a fost prinsă în ambuteiajul format, luni, pe DN 1.

Inițial, la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanții Primăriei Capitalei au refuzat să explice ce măsuri vor lua, sau dacă vor interveni în vreun fel pentru a fluidiza circulația. Ulterior, Primăria Generală a publicat pe Facebook o reacție prin care anunță că instituirea benzilor unice pentru RATB a fost, deocamdată,„un test” și că implementarea proiectului va fi reluată după începerea vacanței de vară, motivând și că astăzi „au fost identificate punctele nevralgice”. Gabriela Firea a transmis că demararea acestei inițiative va fi făcută într-o perioadă în care traficul e mai redus și că până atunci va fi sporit numărul autobuzelor care circulă pe rutele respective și vor fi înființate și alte linii preorășenești.

„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, a declarat Firea.

Primăria a cerut direcțiilor de specialitate să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride, explică instituția.
Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.
Benzile unice vor fi implementate pe arterele : Șoseaua București – Ploiești, Șoseaua Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), Bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și Bd. Dacia (pe ambele sensuri) și între Bd. Dacia și Piața Lahovari, Str. George Enescu, între Lahovari și Bd. Magheru și între Piața Romană și str. George Enescu.
Primăria Generală a Municipiului București a decis instituirea mai multor benzi unice pentru autobuze și troleibuze, pentru ca acestea să parcurgă mai repede traseele și să nu mai fie prinse în ambuteiaje.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Bărbatul omorât în bătaie de doi tineri de 16 și 20 de ani lângă Parcul...
Ce salariu lunar trebuie să câștigi în România, în 2024, pentru a nu fi „fraier”....
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Rechinul fantomă și Diavolul de mare: Cum arată cele mai noi drone militare subacvatice ale...
Mărturia revoltătoare a șoferului începător din Timișoara, care a condus-o pe Moni spre moarte la...
Înfiorător! Ce au găsit medicii în creierul lui Robert F. Kennedy Jr. „Mi-a mâncat o...
Un băiat de 16 ani, autorul oribilei crime din Crângaşi. El şi un amic au...
A murit Preotul Gheorghe! Breaking news
„Am găsit-o la 100 de metri de mașină”. Șoferul începător care a provocat teribilul accident...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Cât costă noul Hyundai i20 în România. Bate Dacia la preț?
Adrian Sârbu: Obiectivul unic al viitorilor europarlamentari este să-i facă pe români să se simtă...
OBICEIUL sănătos prin care CÂȘTIGI ani întregi de viață!
UNGURII ne dau lecții. Umilință cumplită pentru toată România
Ce se schimbă, de fapt, la actele de stare civilă. Unde se vor face digital
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
"Este oribil acolo, să nu mergeți niciodată". Cea mai ieftină stațiune din Spania, capcană pentru...
Robi și Julia, un nou schimb acid de replici în Casa Iubirii! Concurenta este revoltată...
Cine este Elena Nechifor, femeia care îl sprijină necondiționat pe Mihai Albu în lupta cu...
BANCUL ZILEI. - Îs supărat, mă, Vasile! - De ce, măi Ioane, că de-abia te-ai...
Progres uimitor în accelerarea de plasmă! Reușita cercetătorilor din Germania
×